9 dec. 2012

Și eu votez! - campanie de responsabilizare a tinerilor

Nu știu cum și unde a zburat timpul, dar iată că azi m-am trezit asupra faptului împlinit: am în sfârșit drept de vot. M-am dus frumușel la secția de votare și m-am simțit super importantă votând, deși probabil că în realitate eram ceva de genul:


În fine, a fost și asta o experiență folositoare, iar acum am o ștampilă drăguță pe buletin. :D

Dar nu vă spun toate astea ca să mă laud, ci ca să vă amintesc cât de important e ca dreptul de vot să fie exercitat. Să nu credeți că vreau să imprim un caracter politic blogului; votați cu oricine vreți, dar neapărat votați. Bună sau rea, o opinie este o opinie. S-a constatat că prezența la vot în rândul tinerilor este foarte scăzută și, dacă e să-mi dau și eu cu părerea, nu prea ne putem încrede că oamenii mai mari vor face o alegere corectă în locul nostru.

Mai devreme venise o mătușă în vizită, și mă întreba pe mine ce anume se votează. Zicea că sunt alegeri prezidențiale. Mai târziu ies din cabina de vot și îmi zice mama: "Ce ți-a luat așa de mult? Ai stat să-i citești pe toți?" "Păi ce vrei mama, să-l votez pe primul pe care-l văd?" "Nu contează, oricum nu-i cunoști." Wtf? Pe bune oamenilor, chiar nu ar strica să vă schimbați atitudinea.

Vi se pare logic să voteze doar bătrâneii, care-l aleg pe cel care dă mai mult ulei și chibrituri? Sau să votăm noi, care avem mintea limpede și deschisă, care încă nu suntem tentați de mita electorală?

Lumea zice că oricum nu se poate schimba nimic. Dar gândiți-vă că peste 100 de ani vor fi în țară un set complet nou de candidați și de alegători. Nu e logic să rămână totul la fel ca acum. Nu putem  schimba totul dintr-o dată, dar dacă noi aducem o schimbare mică, și copiii noștri aduc și ei o schimbare, și la fel și copiii lor, și tot așa, am certitudinea că vom ajunge într-un final să avem ceva bun. 

Uitați-vă de exemplu la americani, unde ziua alegerilor ca un fel de sărbătoare. Iar ei au de fapt un sistem destul de prost după părerea mea, în cadrul căruia opinia cetățenilor poate fi respinsă pe față. Și totuși ei votează și chiar se simt mândri. Mândria noastră națională unde este?

2 comentarii:

  1. Asta e atitudinea care imi place! bravo Ralu. entuziasmul iti va trece cu timpul, asa am fost si eu la celalat scrutin :)) m-am fastacit acolo de numa...in fine am alaes pe cine am crezut mai putin rau din cei mai rai, ca asa e in politica. Din pacate azi n-am reusit sa ajung, am fost lenesa...m-as fi dus chiar daca numai sa anulez votul ca sa nu aleaga altii pe numele meu, ca traim in Romania noastra.Am citit si eu ca un batran alege viitorul pentru trei tineri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici nu m-ai nimerit, eu una abia astept sa votez si data viitoare. =))

      Ștergere