20 mar. 2016

„Încă o dorință” de Andres— Recenzie

Cum vă sună ideea de a plăti cât vreți pentru o carte? Dar de a trimite acei bani în contul unei fundații care luptă pentru binele copiilor din România?

Vă invit pe http://www.incaodorinta.com/, unde veți descoperi o carte de suflet, ce își propune să aducă o schimbare în bine, atât cititorilor săi, cât și unor persoane mai puțin favorizate de soartă. Pentru acestă carte(disponibilă în format digital) puteți plăti între 2 și 50 de euro și tot voi alegeți câți din ei ajung la autoare și câți la Fundația Salvați Copiii România.

Încă o dorință - AndresJane Austen spunea în Mănăstirea Northanger că „prietenia este cu siguranţă cel mai bun balsam pentru durerile provocate de decepţiile din dragoste.” Și cred că acest citat sumarizează perfect tot ce trebuie să știți despre acțiunea din Încă o dorință.

Protagonista cărții, Ana, trece prin mai multe încercări ale sorții, prea multe, aș spune, pe care le depășește grație prietenelor care îi sunt aproape. La rândul ei, se străduiește să îi facă viața mai bună fiecăreia dintre ele și reușește să se pună pe picioare prin fericirea lor.

Ana trăiește propria telenovelă. Sătulă de rutina de la serviciu și de dezamăgirile în dragoste, își ia o vacanță pe o insulă exotică, unde întâlnește un bărbat de vis și trăiește o poveste de dragoste ca în povești. Dar totul rămâne pe insulă și, întoarsă acasă, Ana trebuie să se reacomodeze cu vechea viață. Până când niște probleme neașteptate încep să apară și să se țină lanț, iar Ana descoperă că trecutul nu poate fi lăsat prea ușor în urmă.

Alături de Ana se află o gașcă de fete nebunatice, care mi-au amintit de anturajul lui Carrie Bradshaw din Totul despre sex. Aceste personaje m-au uimit prin vitalitatea lor, dar și prin legătura strânsă care le unește. Sunt genul de persoane pe care oricine și le-ar dori ca prietene.

Recomand această carte iubitoarelor de chicklit datorită poveștii și limbajului tipice acestui gen. Totuși, acesta nu e chick-lit-ul clasic ușurel și cu tentă amuzantă, ci mai degrabă o avalanșă de emoții, care te lovesc din plin.

Deși povestea începe ușurel și pare a se menține constantă, aceasta va lua o turnură neașteptată. Chiar m-am întrebat de ce autoarea își chinuie atât de mult personajul și cum de se pot întâmpla atâtea lucruri unei singure persoane. Deși evenimentele dintr-o carte sunt scrise pentru a fi acceptate, nu înțelese, acestea mi s-au părut trase de păr. Pe de altă parte, povestea scoate în evidență fragilitatea vieții și, în timp ce o lecturam, m-am simțit profund recunoscătoare pentru persoanele dragi din viața mea, pentru că ele sunt sănătoase și întregi.

Încă o dorință - Andres
Source: tripadvisor.com
Deși multe dintre necazurile personajelor din această carte vin din dragoste, cred că esența ei este despre puterea vindecătoare a prieteniei în viețile noastre. În timp ce dragostea este (adesea) un lucru temporar, prietenia adevărată este pentru totdeauna. Și, între prieteni, bucuriile, ca și tristețile, se împart.

Am citit această carte în pauzele de la facultate și cred că este perfectă atât pentru a fi citită cu întreruperi, cât și toată odată. Replicile persoanajelor și vocea autoarei în general sună natural, cotidian, fără prea multe înflorituri sau înfrumusețări specifice limbajului literar. Este o carte scurtă, iar eu, personal, am simțit că se trece prea repede de la o acțiune la alta și că nu am primit suficiente detalii, însă alte persoane ar putea-o aprecia tocmai din același motiv.

Îi mulțumesc mult lui Andres, care mi-a trimis această carte pentru recenzie. Iar vouă vă recomand încă o dată să intrați pe site-ul cărții, să citiți și alte păreri și să descărcați un fragment gratuit pentru a vă convinge. Nu uitați să vă puneți o dorință înainte de a începe cartea! :)

„Poate că asta suntem de fapt, o înșiruire de amintiri, de momente vesele și triste.”

Nota mea: 3/5

4 comentarii:

  1. Am mai auzit de carte și pare interesantă. Îmi place mult coperta, iar recenzia ta e foarte drăguță. Mi se pare super și inițiativa cu donațiile, mai ales că se promovează și lectura prin intermediul ăsta.
    Spor la citit în continuare! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danke! Și mie mi se pare foarte frumos că autoarea dorește să sprijine copiii prin intermediul cărții ei. Lectură plăcută și ție! :D

      Ștergere
  2. Mulțumesc, Ralu! Mi-ai făcut ziua frumoasă de tot. ^_^

    RăspundețiȘtergere