31 dec. 2015

Dragostea mea mi-a dăruit... douăsprezece povestiri romantice

Dragostea mea mi-a dăruit, Stephanie Perkins

Nopțile lungi și friguroase de iarnă sunt perfecte pentru a te îndrăgosti(din nou).

Fie că v-ați găsit sau nu marea dragoste iarna asta, o să vă placă această antologie de povestiri romantice, perfecte pentru a intra în atmosfera Crăciunului și a sărbătorilor de iarnă.

Colecția cuprinde 12 povestiri despre Crăciun și Anul Nou scrise de autori de cărți YA, majoritatea cunoscuți deja publicului român. Mi-a plăcut la nebunie această diversitate, în special datorită faptului că am aflat despre unele obiceiuri de Crăciun pe care nu le cunoșteam, dar și pentru că am descoperit câțiva autori ale căror romane abia aștept să le încerc: Stephanie Perkins, Gayle Forman și Kiersten White.

Lista povestirilor, în ordinea în care apar în carte:


Miez de noapte,  Rainbow Rowell
Doamna și vulpea, Kelly Link
Îngeri în zăpadă, Matt de la Pena
Mă vei găsi în Polaris, Jenny Han
Este un miracol de Crăciun, Charlie Brown, Stephanie Perkins
Moș Crăciun pentru o vreme, David Levithan
Demonul de Crăciun, Holly Black
Ce naiba ai făcut, Sophie Roth?, Gayle Forman
Găleți de bere și pruncul Iisus, Myra McEntire
Bine ați venit în Christmas, California, Kiersten White
Steaua din Bethleem, Ally Carter
Fata care a trezit visătorul, Laini Taylor


Ca atare și poveștile au tematici diferite, iar personajele aparțin unor tipologii diverse, de la Shy, studentul mexican care nu-și poate permite mâncare de Crăciun până la fiica adoptivă a Moșului care nu se poate integra printre spiriduși. Ce au în comun aceste povestiri e că toate se termină cu un sărut.

Uneori, cel mai frumos cadou pe care îl putem face e pur și simplu să fim prezenți.

Deși Moș Crăciun, spiridușii și alte creaturi magice nu lipsesc din povestiri, acestea sunt despre oameni de toate felurile și poveștile lor de viață deosebite. O familie care se destramă atunci când află că tatăl avea o altă familie într-un oraș diferit. O tânără care se mută într-un oraș nou pentru a locui cu iubitul ei, dar acesta se dovedește a fi un individ controlativ și abuziv. Un tânăr student care de Crăciun nu are bani pentru a se întoarce acasă.

Cartea atrage atenția că Sărbătorile de iarnă nu sunt o perioadă fericită pentru toată lumea și că fiecare chip ascunde o poveste, dar că dragostea și prietenia ne pot face viața mai frumoasă. În special de Crăciun, când întreg Universul pare să conspire pentru a așeza lucrurile la locul lor.

Pe scurt: am adorat-o! Mi-a plăcut atmosfera de sărbătoare în care m-a introdus această carte și nu au fost puține momentele în care m-am trezit râzând cu voce tare. Am citit-o pe parcursul a două Crăciunuri și probabil că voi decide să savurez o parte din aceste povești și anul viitor.

Am fost însă un pic dezamăgită de traducere, de faptul că unele fraze nu sunau cum trebuie și pe alocuri s-au strecurat greșeli de gramatică. Din acest motiv, dar și pentru că nu toate poveștile mi s-au părut la fel de reușite, am dăruit acestei cărți 4 steluțe. Însă toate reușesc să îți transmită acel element magic specific Crăciunului și acea bucurie care nu știi de unde vine.

O recomand ca lectură de savurat lângă brad și nu numai.  

Nota mea: 4/5
Această carte poate fi achiziționată de aici.

10 comentarii:

  1. Frumoasă recenzie, Ralu! Îți doresc Un An Nou fericit așa cum ți-l dorești! Fiecare moment mai greu sau mai ușor în viață de ajută să creștem! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Bia! Îți doresc să ai parte de multe reușite, dar și de relaxare și sănătate în 2016. Cred că pentru amândouă urmează un an provocator. :D

      Ștergere
  2. Doamne, cartea asta mă surprinde ori de câte ori o văd. Abia aștept să o citesc și eu, îmi place mult și coperta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu mă apucasem de ea în engleză, însă nu am apucat să o termin. Câteva povestiri îmi plăcuseră, altele nu mă atrăseseră foarte mult. O voi reciti în română și voi reveni cu o părere. Mă bucur că ție ți-a plăcut. :D În vară apare o nouă carte coordonată de Stephanie Perkins. Se numește "Summer Days and Summer Nights". Sper să fie drăguțe povestirile! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. How cool! ^^ Te sfătuiesc să o termini în engleză dacă tot o ai(pe mine nu m-a încântat foarte mult traducerea), Am pus noua carte pe lista de to-read. :3

      Ștergere
    2. Mersi pentru sfat însă o voi citi în română. Pe cea în engleză o am pe tabletă, mod în care nu prea îmi place să citesc. :)))) Nici în engleză nu suna mega atractiv sincer, așa că traducerea probabil nu e departe de adevăr. :-??

      Ștergere
  4. Frumoasă recenzie! Am auzit doar de bine de carte, chiar mă gândeam să o citesc, şi chiar o voi face în viitorul apropiat.:)
    Şi coperta e minunată!
    O seară plăcută, pupici! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. That's the spirit! <3 Sper să îți placă! :D

    RăspundețiȘtergere