24 ian. 2013

Tinerii și istoria națională


Azi a fost prima dată după mulți ani în care am participat la o celebrare a Micii Uniri, deși simpozionul respectiv, pe alocuri interesant, a fost mai mult ceva ce colegii mei au numit "adunare a pensionarilor". M-am bucurat și atunci când am văzut pe stradă tineri în costume populare și am auzit muzica răsunând tare din difuzor. Dar încă s-a simțit foarte tare lipsa de interes pe care majoritatea tinerilor(și a adulților!) o manifestă față de istoria națională, dar și lipsa de interes și resemnarea tăcută pe care profesorii le manifestă față de elevii lor.

Cred că vorbesc în numele tuturor când spun că tinerii s-ar implica mai mult în activități culturale dacă acestea chiar s-ar organiza, dacă s-ar promova cum trebuie și dacă ar fi adaptate oricărui nivel de cunoștințe. Din păcate, ne confruntăm cu o lipsă acută de interes de ambele părți. Cei bătrâni, după cum se vede, au încetat să se mai agite, ei își pun speranța în noua generație care vine din urmă, nebăgând în seamă că atitudinea lor nu poate decât să le taie din elanul și așa scăzut.

A fost totuși un lucru care mi-a lipsit, tradiționala horă a unirii pe care o jucam pe terenul de sport în anii în care eram mai mici. Nu-mi dau seama de ce nu prea se mai practică, cel puțin nu la liceul meu, vreau să spun că o scurtă abatere de la orarul normal ar fi benefică pentru elevi și profesori deopotrivă. Oh, și aveam așa un chef de dans când am auzit melodia respectivă! De ce nu mai face nimeni horă de 24 ianuarie? 

Vă las cu această melodie frumoasă, bună de ascultat cu ocazia Micii Uniri:

 

8 comentarii:

  1. Si noi am facut hora unirii azi, adica cei mici au dansat mai mult, noi i-am privit :)
    Cei care canta sunt moldiveni, nu? Dupa accent par de dincolo de Prut. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer eu una nu observasem accentul, dar se pare că ai dreptate, cântăreața e într-adevăr născută în Republica Moldova. Chitaristul face parte dintr-o trupa de folk-rock din Suceava, numită Odyssey.

      Ștergere
  2. A fost frumos!Păcat că pe unii nu-i interesează..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta e una din principalele probleme ale românilor, ignoranța.

      Ștergere
  3. Foarte frumos articolul!Si eu cred la fel,oamenii toti,nu numai noi adolescentii,au uitat sa se bucure despre adevaratele fapte ce au pus o emblema si pe tarisoara noastra...La mine la scoala ar fi vrut sa mearga sa sarbatoreasca Unirea doar pentru a pleca de la ore..Trist:(
    Te pup:*♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Măcar ați sărbătorit într-un fel! Noi am avut opțiunea de a merg la un simpozion sau de a merge acasă, evident majoritatea au ales a doua opțiune. Și ai dreptate, știi, e păcat că suntem foarte receptivi la chestiile importate (Halloween-ul, Sf. Valentin, și unii sărbătoresc chiar și Ziua Americii, ceea ce e aberant!!), dar de ale noastre uităm cu desăvârșire.

      Ștergere
  4. Şi noi am făcut hora :D.În timpul pauzei mari.
    Ai mare dreptate ,interesul şi implicarea sunt două din multele lipsuri ale românilor,din păcate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumos pentru voi, îmi lipsește senzația asta. :D
      Sunt convinsă că o mulțime din problemele actuale ale României s-ar putea rezolva dacă am acorda mai mult interes și implicare, dublate de bun simț și competențe solide, dar din păcate e numai gura de noi. :D

      Ștergere