18 ian. 2013

Recenzie "In My Dreams" de Cameo Renae

In My Dreams de Cameo Renae
“Hell had frozen over and I was lost in its endless labyrinth.”
― Cameo Renae, In My Dreams

Am citit această carte impulsionată de multitudinea de recenzii pozitive exprimate prin blogosferă, având așteptări mari, și sincer am rămas puțin dezamăgită. Totuși nu neg că e o carte destul de bună, de fapt a fost chiar emoționantă, și nu regret că am citit-o.

În momentul în care iubitul ei, Michael, este ucis în încercarea de a ajuta un prieten, viața lui Lizzie se prăbușește. Autorul crimei, un interlop cu grave probleme psihice, continuă să dea târcoale orașului pentru a recupera niște datorii vechi. Mai mult, tipul respectiv face rost de poza și adresa lui Lizzie, iar aceasta devine următoarea lui țintă. Michael însă nu a trecut dincolo, el rămâne în preajma lui Lizzie pentru a veghea asupra ei și a o consola. Principalul mod prin care cei doi comunică e prin intermediul visurilor, Michael reușind să creeze o lume proprie în care el și iubita sa să fie împreună. Dar Lizzie nu își poate trăi toată viața visând, ea trebuie să scape de acest inamic care pune în pericol viața ei și a prietenilor săi.

Subiectul cărții este unul interesant și la modă, și îmi place atunci când romanele aduc un element de paranormal. Povestea chiar ar mai putea fi dezvoltată deoarece sfârșitul deschis pune imaginația să lucreze, iar Michael este modelul iubitului ideal care va câștiga inima tuturor cititoarelor.

Mi-a displăcut însă cum Lizzie lua mereu decizii proaste și de fiecare dată era nevoie ca Michael să o salveze. Aș fi vrut să fi dus și ea la capăt ceva pe cont propriu, nu să se bazeze mereu pe influența lui supranaturală. Ca femeie, îmi place să citesc despre personaje feminine puternice și descurcărețe. Și sfârșitul a fost după părerea mea un happy-end cam prea forțat. Chiar cu câteva pagini înainte de sfârșit apar două personaje care complică inutil situația pentru ca tot ele să-i pună capăt. Era într-adevăr nevoie de apariția acestora pentru a clarifica unele mistere neelucidate de pe parcursul cărții, dar cred că, dacă s-ar fi străduit, autoarea ar fi putut găsi un mod ceva mai realist de a încheia povestea. Totuși ultima pagină a fost cu adevărat genială, m-am trezit plângând fără să-mi dau seama, și nu doar atunci, ci și de multe ori pe parcursul cărții.

Cred că, pe lângă poveste, punctul forte al romanului constă în talentul lui Cameo de acapara cititorul și de a-i transmite diverse sentimente. Am resimțit intens stările personajelor, în special teama și sentimentul despărțirii, și am tremurat și eu de frică împreună cu Lizzie atunci când era urmărită. Am citit cărți mult mai bine scrise decât aceasta, dacă e să judecăm după complexitatea poveștii și bogăția limbajului, însă autorii nu au avut puterea de a insufla sentimentele dorite, în schimb In my dreams reușește acest lucru tocmai prin simplitatea ei.

Nu știu de ce nu am fost mulțumită de limbajul autoarei; nu era nici prea simplu, nici prea sofisticat, însă pur și simplu nu suna natural. Părerea mea e că mai are de lucrat în special la conversații. Totuși asta e scuzabil, din moment ce acesta e primul roman al scriitoarei.

Este însă și o parte bună în asta. Limbajul simplu e un punct forte pentru cei ce nu au experiență în lecturarea cărților în engleză, ceea ce o face potrivită pentru cititorii tineri. De asemenea este și ușor de citit, eu am citit-o pe PC și nu am avut probleme (dar nu vă încurajez să citiți ebook-uri pe calculator, acest lucru cauzează în timp probleme de sănătate); nu a fost deloc obositoare și am terminat-o chiar repede. E perfectă pentru când nu ai ce face și îți trebuie o carte ușoară pe care să o citești rapid.

Link Goodreads: In My Dreams
Nota mea: 4/5